środa, 9 stycznia 2013

Tragus, kolczyk w chrząstce - jak to się zaczęło...

Miłość od pierwszego wejrzenia, impuls i zrobione... Kolczyk w chrząstce, tzw. tragus.

Zrobiłam go dokładnie 7 grudnia, czyli ponad miesiąc temu. Średnio okres gojenia to 2-3 miesiące, a może się nawet wydłużyć, a to wszystko uzależnione jest od naszego organizmu oraz higieny jaką zapewniamy świeżo przekłutemu miejscu...

Jeśli chodzi o pielęgnację...
O kolczyk i świeże przekłucie, od samego początku należy bardzo dbać!
Nie dotykaj kolczyka brudnymi rękoma. Często (przynajmniej 2 razy dziennie) przemywaj ranę roztworem rumianku, solą fizjologiczną, Oktaniseptem lub roztworem soli morskiej (1/8 łyżeczki soli morskiej rozpuszczonej w pół szklanki wody). Broń Boże nie przemywaj spirytusem ani wodą utlenioną, co może wywołać podrażnienia rany. Spodziewaj się kilku-tygodniowej opuchlizny oraz przebarwień, swędzenia lub strupków wokół przekłucia,  - to normalne.
Staraj się nie robić makijażu i nie stosować różnych specyfików oraz nie spać na przekłutym uchu gdyż to może znacznie wydłużyć czas gojenia się rany.
Podczas przekłucia zalecano mi abym unikała początkowo kąpieli w wannie (tylko prysznic), sauny, basenu, solarium:(
I najważniejsze, pić dużo wody, nawadniać organizm, być wypoczętym, wyspanym i niezestresowanym.

Gojenie mojego tragusa uważam za prawie zakończone. Po upływie 3 miesięcy zamierzam zmienić kolczyk na złoty, gdyż ten który otrzymała m w salonie jest wykonany ze stali chirurgicznej przypomina srebrny kolor, a ja nie noszę srebra.

Przy wychodzeniu z salony Pani powiedziała: "Zapraszam na kolejne przekłucia" ...

Więc na koniec ostrzeżenie!
UWAGA: piercing jest ZARAŹLIWY, nie przestaniecie na jednym kolczyku! Ja już planuję następne....

11 komentarzy:

  1. Mnie polecono przemywać "ranę" specyfikiem odkażającym właśnie na bazie spirytusu:) Żadnych przebarwień, jedynie przez pierwsze kilka dni miałam lekko spuchnięte ucho, ale tak, że chyba tylko ja widziałam tą różnicę:) Ale gojenie to proces indywidualny:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Rowniez nie znam przebarwien ani strupkow...tragus byl spuchniety tylko w dzien przeklucia...jedyne co, to czasem swedzial ale to normalny proces gojenia. Wszystkie piercingi goilam wylacznie Octeniseptem w sprayu i z zadnym problemu nie bylo. Ps.rowniez kazdy kolczyk wymienilam na zloty :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam to samo. A teraz co z tym robisz ?

      Usuń
  3. Hej proszę o pomoc. Zrobiłam sobie tragusa 2 tygodnia temu, przez pierwszy tydzień było spoko troszkę mnie bolało, przemywałam przegotowaną wodą, psikałam oscentiseptem. Natomiast teraz mam dużą opuchliznę, taką, że aż kolczyk wbija mi się do środka ucha i kiedy się budzę kolczyk jest w środku i wygląda jakby mi dziurka zarosła. Co mam teraz zrobić????

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też tak mam. Jak ty sobie z tym radzisz? Ja staram sie nie spać na tym boku ale to i tak nie zdaje egzaminu bo po jakimś czasie sprawa sie powtarza :(

      Usuń
  4. Hej. Proszę pomocy! ! Zrobiłam sobie tragusa 22. 10.18przez pierwszy miesiąc było ok, nie bolało lekko spuchniete. Myślałam że już będzie dobrze a tu nic z tego. Na nowo spuchniete, boli szczypie swędzi - już mj brakuje sil������ z góry dzięki za odpowiedź.. .

    OdpowiedzUsuń
  5. Hej mam Traugus jak można ucho w środku umyć wczoraj przekulam ale nie mogę się tam dostać nie ruszam tego kolczyka za bardzo to jak mam to zrobić

    OdpowiedzUsuń
  6. Hej mam Traugus jak można ucho w środku umyć wczoraj przekulam ale nie mogę się tam dostać nie ruszam tego kolczyka za bardzo to jak mam to zrobić

    OdpowiedzUsuń
  7. Mam od wczoraj Traugus jak można ucho w środku umyć bo nie mogę tam się dostać

    OdpowiedzUsuń
  8. Mam od wczoraj Traugus jak można ucho w środku umyć bo nie mogę tam się dostać

    OdpowiedzUsuń
  9. 33 year-old Health Coach I Leeland Girdwood, hailing from Westmount enjoys watching movies like The Derby Stallion and Flower arranging. Took a trip to Sacred City of Caral-Supe Inner City and Harbour and drives a Ferrari 250 LWB California Spider. kliknij na zrodla

    OdpowiedzUsuń